jamk.fi

Sosiaalinen media aiheena kiinnosti lukijoita ja muutama aihepiirin kirja kipusi myyntilistojen kärkeen kuten Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas, Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi sekä Strateginen sisältömarkkinointi -julkaisut.

JAMKin ja kumppaniorganisaatioiden asiantuntijat kirjoittivat vapaasti jaettavissa julkaisuissa monipuolisesti myös muista ajankohtaisista aiheista. Kiinnostavia teemoja olivat mm. ikäihmisten toimintakyky ja kotihoito, sosiaali- ja terveysalan asiakastyön mobiilimenetelmät sekä maahanmuuttajien kotouttaminen. Aiheina nousivat myös uudistuva koulutus, ammatillinen oppiminen ja koulutuksen kehittäminen sekä oppilaitosten välisen ristiinopiskelun kehittäminen.

JAMKin omissa sarjoissa ilmestyneiden julkaisujen lisäksi henkilökunta julkaisi noin seitsemänkymmentä työelämälähtöistä ammattilehtiartikkelia ja yli sata artikkelia yleistajuisissa sanoma- ja aikakauslehdissä. Tieteellisiä artikkeleita henkilökunta laati viisikymmentä kappaletta, näistä yli puolet julkaistiin kansainvälisissä vertaisarvioiduissa lehdissä tai kokoomateoksissa, joissa osassa asiantuntijamme saivat olla myös toimittajan roolissa.

Jotta tutkittu tieto leviäisi mahdollisimman laajalle ja saavuttaisi kohderyhmänsä, jaettiin sitä mahdollisimman avoimesti ja laajasti monen eri kanavan kautta hyödyntäen myös eri aihealueiden asiantuntijablogeja.

Korkeakouluissa tilastoidaan vuosittain myös taiteellista toimintaa ja kulttuurialan opettajat esiintyivätkin aktiivisesti erilaisissa konserteissa.

Tutustu JAMKin julkaisuihin

JAMK on sitoutunut avoimen tieteen ja tutkimuksen toimintatapojen noudattamiseen. Lue lisää JAMKin avoimen tieteen, tutkimuksen ja julkaisemisen periaatteista täältä.