Varsin yllättävä puhelu piristi harmaata keskiviikkoa alkukeväällä 2017. Ajatus kuulosti mahtavalta: toimittajat tulevat JAMKiin kokemaan ja näkemään toimintaamme, me pääsemme seuraamaan radiotyöskentelyä lähietäisyydeltä -ensimmäisenä Jyväskylässä! Aika pian ensimmäisen puhelun jälkeen toimituksen ja tekniikan edustajat kävivät katsastamassa tilat ja päätös oli sen myötä sinetöity: YLE tulee JAMKille kylään kokonaiseksi viikoksi ja pystyttää studion upouuteen opiskelijaloungeen pääkampuksen ytimeen. Tila ei olisi voinut olla parempi: tavoitteena kun oli, että toimituksen työskentelyä pääsee seuraamaan lähietäisyydeltä ja studiossa voi oleskella myös lähetysten aikana.  YLEn strategiaan kuuluu jalkautua asiakkaiden keskuuteen ja tilassamme se onnistuisi loistavasti.

Viikon aikana kuultiin asiaa niin JAMKOn jupinaviikon palautteista kuin resurssiviisaudesta ja kierrätyksestä. Puhuttiin kesäopinnoista JAMKissa ja matkailualan opiskelijoiden Leijona luona-tilaisuus pääsi iltauutisiin asti. Lähetyksissä mainittiin myös Edufutura ja urheilun ja opiskelun yhdistäminen. Aalloilla olivat myös Palveluaaltoja-messujen restonomit. Torstaiaamuna piipahdettiin pääkampuksen syövereissä, logistiikan labrassa.  Asiaa riitti myös kuormaliinan kestävyydestä ja peräkärryn oikeaoppisesta sidonnasta.

Viikko oli menestys ja tekniikka toimi jopa JAMKin laboratorioiden syövereissä. Vappuaattona oli mukava kilauttaa simalasit onnistuneen kokemuksen kunniaksi.  Toivotamme yleläiset JAMKiin tervetulleiksi toistekin!

Yleläisiä jututti Pauliina Hietalahti