Jussi Halttunen, rehtori

"Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasosen aloitteesta on käynnistetty mittava korkeakoulujen toimintaa uudistava visiotyö 2030, jossa laaditaan yhteinen näkemys ja tiekartta, mitä edeten saavutetaan vuodelle 2030 asetetut kehittämistavoitteet. "

Sinuhe Wallinheimo, Jyväskylän ammattikorkeakoulun hallituksen puheenjohtaja

"Jyväskylän ammattikorkeakoulun painoarvo alueellisena yritysten kehittämiskumppanina ja vetovoimaisena opiskelupaikkana on vahva ja näiden asioiden edelleen kehittäminen tekemällä uusia innovatiivisia ratkaisuja tulee olla jokaisen jamkilaisen tavoite. "

Talouden tunnuslukuja

Vuosi 2017 oli Jyväskylän Ammattikorkeakoulu Oy:n 21. toimintavuosi.

JAMKin suosio kouluttajana jatkuu

Jyväskylän ammattikorkeakoulu säilytti asemansa Suomen neljänneksi suosituimpana ammattikorkeakouluna ensisijaisten hakijoiden määrällä mitattuna

JAMKin strategiaa päivitettiin:

Matkailulla on yhä suurempi merkitys Suomen kansantaloudelle ja Keski-Suomelle.Se on nostettu JAMKin strategian nousevaksi alaksi.

Uusia avauksia elinikäisessä oppimisessa

Vuonna 2017 ajatus elinikäisestä oppimisesta alkoi konkretisoitua.

Avoimessa AMK:ssa opiskeltiin ennätysmäärä

Jyväskylän ammattikorkeakoulun avoimessa AMK:ssa suoritettiin viime vuonna 13 520 opintopistettä

Yli sata hanketta

JAMKin hanketoiminta oli jälleen aktiivista. JAMKissa oli käynnissä viime vuonna yhteensä 126 hanketta ja T&K-työtä teki yhteensä 379 henkilöä.

Ammattikorkeakoulut saavat Campus Online-portaalin

Ammattikorkeakoulujen asiantuntijat, opiskelijat ja työelämän sidosryhmät yhdistävät voimansa ja uudistavat toimintatapoja sekä oppimista. Yhteistyö avaa kaikkien ammattikorkeakoulujen yhteisen digitaalisen opintotarjonnan asteittain vuoteen 2020 mennessä.

EduFuturan kesäkiertue oli menestys

Kaksi kuukautta kestäneen kesäkiertueen aikana nelihenkinen opiskelijatiimi kiersi yhteensä 17:ssa kesätapahtumassa.

Kohti yhteistä kesälukukautta

Kesällä 2017 korkeakoulujen yhteisellä tarjottimella oli 440 opintojaksoaja kesäopinnoissa suoritettiin noin 29 000 opintopistettä.

JAMK osallistui maailmannäyttelyyn Astanassa

Astana World Expo oli vuoden 2017 maailmannäyttely, joka järjestettiin Astanassa, Kazakstanissa 10.6.-10.9.2017. Expon teemana oli Future Energy, johon liittyen 112 mukana olevaa maata esittelevät osaamistaan ja innovaatioitaan uusiutuvan energiasta ja Cleantechistä. Suomi oli mukana teemalla ”Sharing pure energy”.

YLE pystytti studion pääkampukselle

"Timo Hytönen YLEltä, mitä mieltä olette, jos tulemme ja laitamme studion JAMKille viikoksi pystyyn?"

Biotalousinstituutin uutena johtajana aloitti Minna Lappalainen

Biotalousinstituutin johtajan tehtävään valittiin loppuvuodesta 2017 KTT Minna Lappalainen

Suomi 100 ja JAMK 20 vuotta

Suomi 100-vuonna JAMK juhli monin tavoin. Muistimme juhlavuoden kunniaksi alueemme veteraaneja ja vietimme myös omia kaksikymppisiämme!

Monipuolinen kattaus julkaisuja

JAMKin julkaisusarjassa ilmestyi jälleen monipuolinen kattaus julkaisuja, joista suurin osa on saatavilla sekä painettuna että e-versiona.