Akkreditoinnilla on iso merkitys JAMKille, sillä se kertoo, että  Logistics engineering -koulutusohjelmalla on samat laatukriteerit  kuin Euroopan johtavien oppilaitosten vastaavilla koulutusohjelmilla.

JAMKin englanninkielinen logistiikan insinöörikoulutus sai arvostetun eurooppalaisen EUR-ACE-akkreditoinnin ensimmäisenä korkeakouluna Suomessa.  EUR-ACE-akkreditoinnit myöntää yhteiseurooppalainen European Network for Accreditation of Engineering Education eli ENAEE. Opiskelupaikkaa hakeville tunnustus on merkki siitä, että koulutuksemme kestää laatuvertailun.

– Uskon myös, että meiltä valmistuvien insinöörien työmarkkina-arvo on tavallista parempi, teknologiayksikön logistiikan koulutus- ja T&K-päällikkö Sami Kantanen toteaa.

Suomessa akkreditointioikeus on Korkeakoulujen arviointineuvostolla KARVIlla. Akkreditointi kertoo, että Logistics engineering -koulutusohjelmalla on samat laatukriteerit kuin Euroopan johtavien oppilaitosten vastaavilla koulutusohjelmilla.

Englanninkielisestä logistiikan koulutuksesta vastaava Tommi Franssila muistuttaa, että akkreditointi on koulutusohjelmalle todiste laadukkaasta toiminnasta - asioita tehdään oikein.

– Tunnustus merkitsee myös sitä, että asioita pitää jatkossakin tehdä hyvin ja kehittää edelleen. Akkreditoinnin myötä meille avautuu uusia yhteistyömahdollisuuksia kansainvälisten yliopistojen ja korkeakoulujen kanssa. Tunnustettu laatu antaa meille myös uusia mahdollisuuksia yritysyhteistyöhön.