jamk.fi

Jyväskylän ammattikorkeakoulu on vetovoimainen ja kansainvälinen korkeakoulu. Yksiköitämme ovat ammatillinen opettajakorkeakoulu, hyvinvointiyksikkö, liiketoimintayksikkö sekä teknologiayksikkö. Toimipisteemme sijaitsevat eri puolilla Jyväskylää ja Saarijärven Tarvaalassa. 

Tarjoamme korkeakoulututkintoon johtavaa koulutusta, ammatillista opettajakoulutusta, avoimia ammattikorkeakouluopintoja ja täydennyskoulutusta. Asemamme on vahva Jyväskylän seudun ja Keski-Suomen kehittäjien joukossa. JAMKilla on kiinteät suhteet alueen yrityksiin ja yhteisöihin. Työelämä vaikuttaa koulutuksen suuntaamiseen ja opetussuunnitelmien sisältöihin.

Jussi Halttunen, rehtori

"Tavoitteenamme on olla kansainvälisesti tunnustettu oppimisen uudistaja ja kilpailukyvyn kehittäjä."

Lue lisää

Perustehtävämme

  • Työelämän vaatimuksiin perustuva korkeakouluopetus.
  • Ammattikorkeakouluopetusta palveleva ja työelämää ja aluekehitystä tukeva soveltava tutkimus- ja kehitystyö.
  • Aikuiskoulutus työelämäosaamisen ylläpitämiseksi ja vahvistamiseksi.

JAMKin strategia

Visio 2020

JAMK on kansainvälisesti tunnustettu oppimisen uudistaja ja kilpailukyvyn kehittäjä.

Missio

Osaaminen kilpailukyvyksi.

Arvot

Korkeakouluyhteisön toiminta perustuu vastuuseen, luottamukseen ja luovuuteen.

JAMKin vahvuusalat

JAMK on määritellyt strategiaansa viisi vahvuusalaa. Vahvuusalat ovat kasvavia ja kansallisella sekä osin kansainvälisellä tasolla tunnettuja. Jokaisella vahvuusalalla on merkittävä koulutustehtävä, fokusoitu TKI-toiminta ja ammattimainen palvelutoiminta. Vahvuusalat ovat yhteensopivia myös Jyväskylän kaupungin kasvusopimuksen ja Keski-Suomen maakuntastrategian kanssa.

Laatu

Meille tärkeää on toiminnan ja tulosten erinomainen laatu. Laadunhallinnalla pidämme huolta koulutuksen, tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan sekä myytävien palveluiden korkeakoulutasoisesta laadusta. JAMK on saanut tunnustusta laadustaan sekä kansallisesti että kansainvälisesti.

      Diploma Supplement Label 2013 - 2016

JAMK lukuina

8000
käytännönläheistä opiskelijaa

JAMKista valmistuu vuosittain yli 1 500 opiskelijaa 8 eri alan ammattilaiseksi. Jopa 80 % valmistuneista on töissä vuosi valmistumisensa jälkeen.

30
Yli 30 tutkintoa 8 eri alalla

JAMKista voit valmistua agrologiksi, insinööriksi, musiikkipedagogiksi, restonomiksi, sosiaali- ja terveysalan osaajaksi tai tradenomiksi. Ikähän ei ole este, vaan vaihtoehtoja löytyy kaikkiin elämäntilanteisiin. jamk.fi/tutkinnot

70
Opiskelijoita yli 70 maasta.

JAMKissa kulttuurien kirjo on valtava, tapaat ihmisiä monista maista ja tutustut uusiin kulttuureihin myös laajan kansainvälisen kumppaniverkostomme kautta.

Tilinpäätöstiedot

Vuosi 2013   |    Vuosi 2014   |   Vuosi 2015  

Ajankohtaista

Kaikki uutiset | Tapahtumat

25.4.2018

Toimintaterapeutit muutoksen tekijöinä: valtakunnallinen toimintaterapeuttien symposium JAMKilla 26.4.

Miten digitaalisia työkaluja tai etäkuntoutuksen menetelmiä voi hyödyntää kuntoutuksessa? Entä miten pelillistäminen auttaa kuntoutujaa? Muun muassa näitä ajankohtaisia aiheita pohditaan valtakunnallisessa toimintaterapeuttien symposiumissa to 26.4. klo 10.30–17.00 Jyväskylän ammattikorkeakoulun pääkampuksella, Rajakatu 35, auditorio Tulikari.

24.4.2018

Maatalousyrittäjien parisuhteissa jaetaan yhteiset arvot ja luotetaan kumppaniin

Maatalousyrittäjien parisuhteiden kantavia voimia ovat luottamus kumppaniin ja puolisoiden jakama näkemys yhdessä tehtävän työn tärkeydestä. Myös samanlaiset elämänarvot ja molemminpuolinen kunnioitus ja arvostus vahvistavat maatalousyrittäjien parisuhteita. Tämä käy ilmi juuri käynnistyneen Jyväskylän ammattikorkeakoulun Yksissä-hankkeen maatalousyrittäjille tekemästä kartoituksesta. Kartoitukseen vastasi 30 maatalousyrittäjien hyvinvointipäivään osallistunutta henkilöä.

12.4.2018

Vastaa kyselyyn Jämsän korkeakoulutustarpeista

JAMK, Jämsek Oy, Jämsän kaupunki, Gradia Jämsä, Jämsän kristillinen kansanopisto ja Jyväskylän avoin yliopisto selvittävät yhteistyössä korkeakoulutustarpeita Jämsässä ja sen lähiympäristössä. Toimijoiden yhteisenä tavoitteena on vahvistaa korkeakouluyhteistyötä seudulla ja järjestää korkea-asteen koulutusta, mikäli opintoihin sitoutuu riittävä määrä opiskelijoita.

6.4.2018

Mitä sinä syöt eläkkeellä ollessasi?Tulevaisuuden ruokapalvelut puhututtavat JAMKilla 10.4.

Mitä sinä syöt eläkkeellä ollessasi? Syötkö kotona, teetkö itse ruokasi, ostatko valmista kaupasta tai naapurilta, käytkö ulkona syömässä vai tuodaanko ruoka kotiin?

5.4.2018

Musiikki hoitaa kipua, masennusta ja muistia

Useat tutkimukset osoittavat, että musiikki rauhoittaa: mielimusiikin soittaminen rentouttaa leikkauspotilaita ja synnyttäjiä, ja musiikilla voi tyynnyttää levottomia lapsia. Musiikki voi auttaa myös masennukseen ja tukea muistisairaita palauttaen mieleen kappaleeseen liittyviä muistoja. Musiikissa on myös sosiaalinen ulottuvuus: musisointi ja laulaminen lisäävät vuorovaikutusta ihmisten välillä, joka lisää hyvinvointia.

29.3.2018

Kevään yhteishaku: JAMK jälleen neljänneksi suosituin ammattikorkeakoulu

Korkeakoulujen kevään yhteishaku päättyi eilen. Ensisijaiseksi hakuvaihtoehdokseen Jyväskylän ammattikorkeakoulun oli laittanut 4708 hakijaa.

Näytä lisää

JAMK blogit

JAMKin blogeja kirjoittavat niin opiskelijat kuin henkilökuntakin. Lukuiloa!

25.4.2018 12:13

Miksi kirjaston portti hälyttää, kun lainasin automaatilla?

Onko kirjaston portti hälyttänyt Pääkampuksen kirjastossa tai Lutakon tai Tarvaalan kampuskirjastossa, vaikka olet lainannut kirjastoaine...

23.4.2018 12:54

Työn murros ja digitalisaatio HR-opiskelijan näkökulmasta

Digitalisaation tuoma mullistus ravistelee maailmaa nyt ja tulevaisuudessa, ja tekemämme työn muoto ja laatu muuttuvat jatkuvasti. Roboti...

23.4.2018 8:56

Matkailuhanke – tuleeko niitä tuloksia, hyötyvätkö yrittäjät?

Väitän, että mikään hanke ei voi luvata tuottavansa yritykselle taloudellista tulosta – ainakaan heti! Mikään hankerahoitus ei myöskään t...

20.4.2018 13:00

Sivunumerot 6905395010p1-6905395010p3

AJOT-lehden e-version sivunumerointi pisti miettimään: Nilsen, D. Gillen, G. Arbesman, M. Lieberman, D. 2015. Occupational Therapy Interv...

Näytä lisää