VIESTINTÄSUUNNITELMASSA on otettu huomioon eri kohderyhmät henkilökunnasta kuntapäättäjiin, median edustajiin ja suuren yleisöön. Kansalaisille hankkeen etenemisestä tiedotetaan pääasiassa www-sivuilla ja median välityksellä. Henkansalaisillat kilökunnalle puolestaan on käytössä omat kanavansa.
– Viestintä on monikanavaista ja suunnitelmat tarkentuvat jatkuvasti. Hyödynnämme monipuolisesti sosiaalista mediaa, uutiskirjeitä ja muita digitaalisia kanavia. Parhaillaan suunnittelemme myös kunnissa järjestettäviä kansalaisiltoja, sairaanhoitopiirin viestintäpäällikkö Tuija Melville kertoo.
– Teemme myös rakennuttajan kanssa yhteistyötä viestintäasioissa. Selkeästi työmaahan liittyvistä asioista tiedottaminen on rakennuttajan vastuulla, ja sairaanhoitopiirin tehtävänä on viestiä esimerkiksi poikkeavista liikennejärjestelyistä. Yhteisesti lanseeraamme uudet kriisiviestintäohjeet ja -käytännöt, Jylhä tarkentaa.
TALON SISÄISESSÄ viestinnässä painottuu uusista toimintaprosesseista tiedottaminen. Kuukausittain toistuvissa henkilöstöinfoissa käydään tilannekatsaus ja esitellään aina joku uudistuva toimintamalli. Henkilöstöinfoa voi seurata myös etänä ja materiaalit löytyvät jälkikäteen Santra- intrasta.
TEKSTI KATRI KUNELIUS, KUVAT KESKI-SUOMEN KESKUSSAIRAALA JA iSTOCK