ASIAKASPALVELU on olennainen osa uimahallityön arkea – nykypäivänä ei enää riitä, että halli on paikoillaan ja vedet puhtaat. Jyväskylässä palveltavia riittää: Aalto- Alvarissa käy vuosittain lähes puoli miljoonaa asiakasta, joka tarkoittaa, että aulan kautta kulkee lähes 2000 henkilöä joka päivä.
– Kuntalaisia vartenhan täällä ollaan, se on työmme merkitys, jota porukalla kirkastettiin koulutuksessa, Naukkarinen toteaa.
YKSI KOULUTUKSEEN osallistuneista on Piitu Viinikainen, joka työskentelee AaltoAlvarissa kassa- ja toimistotyöntekijänä.
– Asiakaspalvelukoulutus oli onnistunut kokonaisuus. Etenkin iltapäivän ryhmätyö tuntui hyödylliseltä. Kouluttaja sai meidät aidosti pohtimaan omaa työtämme. Varmasti moni sai eväitä omaan arkeensa, Viinikainen sanoo.
Pitkäjänteinen panostaminen koulutukseen ja yhteisön kehittämiseen sai tunnustusta elokuun lopulla, kun Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto (SUH) valitsi AaltoAlvarin vuoden uimahalliksi. Valinnassa korostettiin erityisesti toiminnan monipuolisuutta, hyvää yhteistyötä ja pitkäjänteistä kehittämisotetta. JAMK onnittelee uimahalliväkeä hienosta saavutuksesta!
TEKSTI KATI POIKONEN, KUVAT JOUNI KALLIO JA KATI POIKONEN