Game Labissa rohkaistaan labralaisia miettimään omia vahvuuksiaan ja rooliaan tiimissä. Siten tiimeihin saadaan kasattua mahdollisimman monipuolisesti osaamista.
Joni Salminen toteaa, että toisaalta suomalaiset pelitalot ovat aika pieniä, jolloin voi olla hyväkin hanskata monia eri osa-alueita. Jyväskylän yliopiston tietojärjestelmätieteen opiskelijaa Tuukka Korhosta kiinnostavat pelisuunnittelun eri osa-alueiden lisäksi pelimaailman ansaintamallit ja yrittäjyys.
”Animointiin minulla ei sen sijaan ole resursseja”, Korhonen toteaa.
Entiselle nokialaiselle Timo Arnalle tutuinta pelisuunnittelussa on 3D-grafiikka. Tietotekniikkaa opiskellut Arna oli mukana JAMKin pelinkehittäjäkurssilla, jossa tehtiin demoversio 3D-pelistä.
Mikä sitten on labralaisten mielestä seuraava pelimaailman hitti? Korhonen uskoo, että mobiilipelaaminen lisäntyy entisestään. Monet hyvät kaupalliset pelit ovat yksinkertaisia, koukuttavia, hauskoja ja ilmaisia ladata.
Salminen uskoo Virtual Reality -laseja hyödyntäviin peleihin ja kilpailullisiin moninpelattaviin videopeleihin sekä indiepelien suosioon.
”Seuraava hittituote syntyy täällä Jyväskylä Game Labissa”, hän hymyilee.
Teksti Pia Tervoja
Kuvat Petteri Kivimäki