"Suurella sydämellä" -pedagoginen toimintamalli lähtee opiskelijaryhmän yhteisten pelisääntöjen laatimisesta. Tämä takaa turvallisen tilan oppimiseen. Lisäksi yhdessä sovitut pelisäännöt ja niistä keskusteleminen luo yhteisöllisyyttä.
Vastuuopettaja laatii yhdessä opiskelijan kanssa henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman eli HOKSin. Opiskelijoille kerrotaan, että jokainen opiskelija etenee opinnoissaan omaan tahtiin, yksilöllisesti. Jokainen opiskelija saa tarvitsemansa tuen.
Opiskelupäivän ja -viikon rakenne on selkeä ja se toistuu päivästä toiseen. Yhdessä ryhmä kokoontuu omaan luokkaan aamulla. Kokonainen ja strukturoitu koulupäivä tukee kaikkien opiskelijoiden oppimista. Työnjaossa voidaan huomioida opiskelijan opinnoissa eteneminen ja saada hänelle sopivan haastavia työtehtäviä työsalissa.
Pedagoginen henkilöstö ohjaa ja tukee opiskelijaa tehtävänkuvasta käsin. He toimivat yhteisopettajuuden periaatteen mukaisesti eli esimerkiksi suunnittelevat yhdessä opetusta tai opettavat ryhmää samanaikaisesti. Koko opetus- ja ohjaustiimi tukee opiskelijaa myötätuntoisesti hänen opiskelupolullaan. Lisäksi erityisopettaja ja ammattiohjaaja jalkautuvat ajoneuvoalan osastolle opiskelijan oppimisen tueksi. Näin opiskelija saa parhaat valmiudet työelämässä oppimiseen ja työelämään.