Projekti

Sähköisestä markkinoinnista myyntiä! Visit Keuruu (251017)

Rahoitusohjelma

Lyhenne
Digiryhmä Keuruu
Projektityyppi
Kehittämisprojekti
Vahvuusala
Matkailun vahvuusala
Toteutusaika
1.5.2017 - 31.5.2018
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Rahoitusohjelma
Manner-Suomen Maaseudun kehittämisohjelma
Projektin kuvaus

Sähköisestä markkinoinnista myyntiä! - Visit Keuruu 1.5.2017 - 31.5.2018

Yritysryhmähankkeen tavoitteena on lisätä yritysryhmään osallistuvien matkailuyritysten myyntiä suunnitelmallisilla ja valittuun kohderyhmään kohdennetuilla sähköisen markkinoinnin toimenpiteillä. Sähköiset markkinointikampanjat voivat olla sekä yhteisiä että yrityskohtaisia.

Yritysryhmässä mukana olevien matkailuyritysten sähköisestä viestinnästä tehdään suunnitelmallista ja päätetään oikeat myyntikanavat sekä matkanjärjestäjäkumppanuudet tärkeimpien kohderyhmien tavoittamiseksi. Yrityksille kilpailutetaan ja ostetaan tarpeen mukaan ja yrityskohtaisen budjetin sallimissa rajoissa asiantuntijapalveluita www-sivujen sekä sosiaalisen median sisällöntuotantoon, kuvauksiin, graafiseen suunnitteluun, markkinatutkimukseen ja hakukoneoptimointiin sekä analytiikan hyödyntämiseen.

Matkailuyrittäjien osaamista sähköisen viestinnän sisällöntuotantoon, sosiaalisen median ja sähköisten myyntikanavien hyödyntämiseen sekä yhteisten palvelukokonaisuuksien muodostamiseksi lisätään yhteisillä koulutustyöpajoilla ja yrityskohtaisella ohjauksella.

Yritysryhmän muodostavat seuraavat yritykset: Pappilan Pidot Oy, Askartelupaja Tiltaltti Ay, Kinkamon pirtti, Riihon leirikeskus, Ruokamajakka Oy, Ruokosen tila (Atro Koivumäki), Kokkomäen talli ja Eräopas Markku Jokela tmi. Yhteistyökumppanina on Visit Keuruu.

Yritysryhmähankkeen hallinnoijana toimii Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Kokonaisbudjetti on 49 000€, josta  Maaseuturahasto on myöntänyt tukea 75 % ja loput koostuu yritysten yksityisen rahoituksen osuudesta.

Lisätietoja: projektipäällikkö Petri Liukkonen, p. 050 342 9084 , petri.liukkonen@jamk.fi