Avoimen opintojakso
Markkinointitutkimus
Sisältö
Opintojaksolla käsiteltäviä keskeisiä teemoja ovat markkinointitutkimuksen rooli päätöksentekoprosessissa, ongelman määrittäminen, tutkimussuunnitelman laatiminen, erilaiset markkinointitutkimustyypit, tiedonkeruu-, otanta- ja analysointimenetelmät sekä tutkitun tiedon tulkinta, raportointi ja esittely.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opintojakson suoritettuasi osaat suunnitella ja toteuttaa markkinointitutkimuksen, sekä hyödyntää markkinointitutkimusta monipuolisesti ja laajasti yritysten toiminnan kehittämisessä.
Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen: Opiskelijalla on keskeiset tiedot suuntautumisvaihtoehtoon liittyvistä teorioista. Opiskelijalla on vähintään edistyneen aloittelijan taidot suuntautumisvaihtoehdon käytännön työtehtävistä.
Eettisyys: Opiskelija ymmärtää hyvän tieteellisen käytännön periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.
Ennakoiva kehittäminen: Opiskelija osaa soveltaa kehittämisessä alan olemassa olevaa tietoa ja hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä
Oppimaan oppiminen: Opiskelija osaa hankkia, kriittisesti arvioida sekä tarkoituksenmukaisesti soveltaa oman alansa kansallista ja kansainvälistä tietoperustaa ja käytäntöjä.
Työelämässä toimiminen: Opiskelija hyödyntää teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia omassa työssään.
Opintojakson osaamistavoite
Tällä opintojaksolla perehdyt markkinointitutkimuksen hyödyntämiseen osana liiketoiminnan kehittämistä ja johtamista. Tunnet markkinointitutkimukseen liittyvät keskeiset teoriat ja käsitteet ja ymmärrät niiden sisällöt. Ymmärrät markkinointitutkimuksen merkityksen markkinoinnin suunnittelussa ja johtamisessa. Osaat hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinnin suunnittelussa ja päätöksenteossa. Osaat laatia markkinointitutkimussuunnitelman ja valita soveltuvat tutkimusmenetelmät sekä perustella tekemäsi ratkaisut. Osaat laatia tutkimusraportin ja esitellä tulokset.
Toteutustavat
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Kontaktiluennot
Mahdolliset vierailijaluennot
Yksilö- ja ryhmätyöt, joita tehdään koko opintojakson ajan
Yhteistyöorganisaation markkinointitutkimusprojekti
Lisätietoja
Opintojakso toteutetaan kontaktiopintoina Jamkin pääkampuksella Rajakadulle.
Katso opintojakson opetuksen aikataulu opintojakson koodilla HL00CA80-3001 osoitteesta https://lukkarit.peppi.jamk.fi (ajoitukset julkaistaan 13.6.25 mennessä). HUOM! Kokonaan verkossa olevilla opintojaksoilla ei välttämättä ole aikataulutusta.
Avoimen opintoihin ilmoittautuminen edellyttää suomalaista henkilötunnusta.
Opintoihin hyväksyminen edellyttää vahvaa tunnistautumista.
Tee vahva tunnistautuminen suomi.fi-palvelussa tai HAKA-tunnuksilla ilmoittautuessasi opintoihin. Muussa tapauksessa tarvitset joko voimassa olevan passin tai sirullisen (ICAO 9303 E-MRTD-standardin mukaisen) EU-alueen henkilökortin. Tällöin ota yhteyttä help.jamk.fi kautta.
Huomaathan, ettet voi ilmoittautua avoimen amk:n opintoihin, jos sinulla on läsnäolevan tutkinto-opiskelijan opiskeluoikeus Jamkissa (ilmoittautuminen Pepissä).
Lue lisää ilmoittautumisesta ja opintomaksuista: https://www.jamk.fi/fi/hae-opiskelemaan/avoin-ammattikorkeakoulu/ilmoit…
Lisätietoja: [email protected]