Avoimen opintojakso

Digitaalisen markkinointiviestinnän kanavat

Ilmoittaudu koulutukseen
Laajuus
5 opintopistettä
Ilmoittautumisaika
19.11.2025 - 04.01.2026
Toteutusaika
12.01.2026 - 20.05.2026
Opiskelumuodot
Verkko-opiskelu
Koulutusala
Liiketalouden ala
Hinta
100.00 €

Sisältö

Opintojakson keskeisiä teemoja ovat digitaalinen markkinointiviestintä ja siihen liitettävät kanavat osana yrityksen markkinointistrategiaa, digitaalisen markkinointiviestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa, viestinnän mallit ja kuluttajakäyttäytymisen muutokset, digitaalisen markkinointiviestinnän työkalut ja kanavat (sosiaalinen media, verkkopalvelut), mediasuunnittelu sekä mittaaminen ja analysointi osana jatkuvaa kehittämistä.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Kun olet käynyt tämän opintojakson, ymmärrät digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen osana yrityksen markkinointistrategiaa. Opit valitsemaan oikeat kanavat ja hyödyntämään keskeisiä työkaluja sosiaalisen median ja muiden verkkoviestintäratkaisujen osalta. Opit huomioimaan vastuullisuuden ja kuluttajakäyttäytymisen muutosten merkityksen markkinointiviestinnälle erityisesti digitaalisessa toimintaympäristössä ja kanavissa kuten sosiaalisessa mediassa. Ymmärrät mittaamisen ja analysoinnin merkityksen osana markkinointiviestinnän jatkuvaa kehittämistä.

Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen: Opiskelijalla on keskeiset tiedot suuntautumisvaihtoehtoon liittyvistä teorioista. Opiskelijalla on vähintään edistyneen aloittelijan taidot suuntautumisvaihtoehdon käytännön työtehtävistä.
Työelämässä toimiminen: Opiskelija hyödyntää teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia omassa työssään

Opintojakson osaamistavoite
Tällä opintojaksolla opit johdonmukaisen ja erottuvan digitaalisen markkinointiviestinnän merkitykseen yrityksen liiketoiminnassa teorian ja käytännön näkökulmasta. Ymmärrät vastuullisuuden merkityksen ja muuttuvan toimintaympäristön vaatimukset markkinointiviestinnälle. Osaat analysoida, suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää digitaalisissa kanavissa ja palveluissa sekä tehdä dataan pohjautuvan markkinointisuunnitelman. Tiedät, mitkä ovat digitaalisen markkinointiviestinnän keskeiset työkalut ja kanavat.

Toteutustavat

Opintojakso on jaettu teemoihin. Teemat tukevat oppimisprosessia ja jokainen teema sisältää seuraavia vaiheita:
1. Itsenäinen perehtyminen aiheeseen ja oppimistehtäviä.
2. Teemaan liittyviä alustuksia (luento, asiantuntijaluento).
3. Yhteisiä luentotehtäviä.
4. Ryhmätyöhön liittyvä workshop.

Oppimistehtävien aineistot ja palautusmuodot vaihtelevat (teksti, kuva, video).

Ryhmätyö läpileikkaa kaikki opintojakson teemat.

Opintojakso toteutetaan verkko-oppimisympäristössä, webinaareina ja workshopeina. Osalla kontaktikerroista on läsnäolopakko.

Opiskelijoiden läsnäolo tarkastetaan kolmen viikon kuluttua toteutuksen alkamisesta. Opiskelijan tulee osallistua aloitusluennolle ja tehdä ennakkotehtävä jatkaakseen opintojaksolla.

Lisätietoja

Opintojakso toteutetaan verkko-oppimisympäristössä, webinaareina ja workshopeina. Osalla kontaktikerroista on läsnäolopakko. Katso opintojakson webinaarien aikataulu opintojakson koodilla HL00CA84-3002 osoitteesta https://lukkarit.peppi.jamk.fi.

Avoimen opintoihin ilmoittautuminen edellyttää suomalaista henkilötunnusta.
Opintoihin hyväksyminen edellyttää vahvaa tunnistautumista.
Tee vahva tunnistautuminen suomi.fi-palvelussa tai HAKA-tunnuksilla ilmoittautuessasi opintoihin. Muussa tapauksessa tarvitset joko voimassa olevan passin tai sirullisen (ICAO 9303 E-MRTD-standardin mukaisen) EU-alueen henkilökortin. Tällöin ota yhteyttä help.jamk.fi kautta.

Huomaathan, ettet voi ilmoittautua avoimen amk:n opintoihin, jos sinulla on läsnäolevan tutkinto-opiskelijan opiskeluoikeus Jamkissa (ilmoittautuminen Pepissä).

Lue lisää ilmoittautumisesta ja opintomaksuista: https://www.jamk.fi/fi/hae-opiskelemaan/avoin-ammattikorkeakoulu/ilmoit…

Lisätietoja: [email protected]