Avoimen opintojakso
Asiakasymmärrys
Sisältö
Opintojaksolla käsiteltäviä keskeisiä teemoja ovat customer intelligence, kvalitatiivinen tutkimus, webanalytiikka, asiakasprofiilit, asiakastarpeet ja motivaatio, kuluttajakäyttäytyminen, customer insight, konsepti-ideat ja innovointi.
Opintojaksolla tutustut niihin työkaluihin ja prosesseihin, joilla kerätään asiakasnäkemyksiä uusien tuotemahdollisuuksien, markkinointiviestinnän ratkaisujen ja brändin ydinsanoman tunnistamiseksi sekä kehittämiseksi.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla perehdyt liiketoiminnan kehittämiseen tarkoitettuun asiakasymmärrysprosessiin ja sovellat prosessia käytännön esimerkkeihin.
Opintojakson käytyäsi sinulla on valmiudet suunnitella ja toteuttaa prosesseja, joiden avulla tiedosta jalostetaan asiakasymmärrystä ja edelleen yrityksen liiketoimintaa kehittäviä konsepti-ideoita.
Opintojakson osaamiset
Liiketoimintaosaaminen. Opiskelija hallitsee tiedolla johtamien päätöksenteon tukena.
Ennakoiva kehittäminen. Opiskelija ratkaisee ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tunnet asiakkaan syvälliseen ymmärtämiseen liittyvät teoriat, analyysit ja käsitteet. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen tiedon keräämisen, hyödyntämisen ja tulkitsemisen merkityksen asiakasymmärryksen luomisessa. Tunnistat erilaisia asiakasymmärryksen kehittämisessä käytettäviä tiedonhankintamenetelmiä. Tunnet kvalitatiiviseen tutkimukseen liittyvät keskeiset menetelmät ja osaat hyödyntää niitä käytännössä. Ymmärrät tiedon ja asiakasymmärryksen merkityksen innovoinnissa. Osaat hyödyntää syvällistä asiakasymmärrystä yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä.
Toteutustavat
Opetuksessa perehdytään aihealueen teorioihin ja käsitteisiin itsenäisesti Moodlessa ja vuorovaikutteisten alustusten ja keskustelujen avulla webinaareissa. Opetuksessa hyödynnetään käänteistä oppimista (flipped learning) ja vertaisoppimista. Opintojakso sisältää vuorovaikutteisia verkkotapaamisia, asiantuntijavierailuja, ryhmäkeskusteluja, ryhmätehtävän sekä yksilöllisiä oppimistehtäviä.
Ohjausta oppimistehtäviin annetaan koko opintojakson ajan verkossa. Kirjallista palautetta opettaja antaa numeroarviointavasta yksilötehtävästä ja ryhmätehtävästä. Vertaispalautetta annetaan ryhmätehtävässä. Opintojaksolla hyödynnetään itsearviointia oman oppimisen ja osaamisen arvioinnissa.
Lisätietoja
Opintojakso suoritetaan verkossa. Katso opintojakson webinaarien aikataulu opintojakson koodilla HL00CA81-3003 osoitteesta https://lukkarit.peppi.jamk.fi.
Edeltävä osaaminen: Markkinoinnin perusosaaminen
Avoimen opintoihin ilmoittautuminen edellyttää suomalaista henkilötunnusta.
Opintoihin hyväksyminen edellyttää vahvaa tunnistautumista.
Tee vahva tunnistautuminen suomi.fi-palvelussa tai HAKA-tunnuksilla ilmoittautuessasi opintoihin. Muussa tapauksessa tarvitset joko voimassa olevan passin tai sirullisen (ICAO 9303 E-MRTD-standardin mukaisen) EU-alueen henkilökortin. Tällöin ota yhteyttä help.jamk.fi kautta.
Huomaathan, ettet voi ilmoittautua avoimen amk:n opintoihin, jos sinulla on läsnäolevan tutkinto-opiskelijan opiskeluoikeus Jamkissa (ilmoittautuminen Pepissä).
Lue lisää ilmoittautumisesta ja opintomaksuista: https://www.jamk.fi/fi/hae-opiskelemaan/avoin-ammattikorkeakoulu/ilmoit…
Lisätietoja: [email protected]