Avoimen opintojakso

Asiakaskokemuksen johtaminen

Ilmoittaudu koulutukseen
Laajuus
5 opintopistettä
Ilmoittautumisaika
19.11.2025 - 04.01.2026
Toteutusaika
12.01.2026 - 20.05.2026
Opiskelumuodot
Päiväopiskelu
Koulutusala
Liiketalouden ala
Hinta
100.00 €

Sisältö

Tämän opintojakson keskeiset sisällöt ovat asiakaspalvelun, asiakastyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen erot liiketoiminnassa, asiakaskokemuksen muodostuminen, asiakaskokemusjohtamisen keskeiset käsitteet ja teoriat, asiakaskokemuksen kehittämisen edellytykset, asiakaskokemuksen analysointi, kuvaaminen, mittaaminen sekä tiedolla johtaminen, digitaalinen asiakaskokemus.

Saat käyttöösi työkaluja sekä uusia tapoja kehittää asiakaskokemusta sekä vastuullista ja kestävää liiketoimintaa.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus:
Opintojaksolla opit, miten asiakaskokemusta johdetaan tuloksellisesti.

Opintojakson osaamiset:

Ennakoiva kehittäminen: opiskelija ratkaisee ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.

Oppimaan oppiminen: opiskelija arvioi ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan erilaisissa oppimisympäristöissä.

Työelämässä toimiminen: opiskelija hyödyntää teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia omassa työssään.

Opintojakson osaamistavoite:
Ymmärrät asiakaskokemuksen ja sen johtamisen merkityksen ja hallitset asiakaskokemuksen johtamisen keskeiset käsitteet ja teoriat. Osaat analysoida ja selvittää asiakkaiden odotukset ja yksilölliset tarpeet. Ymmärrät lisäksi sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun laadun merkityksen organisaation toimivuudelle ja tuloksellisuudelle. Lisäksi ymmärrät digitaalisen asiakaskokemuksen osana asiakaskokemuksen johtamista.

Toteutustavat

Opetusmenetelmät:

Kontaktiopetus luokassa
Käänteinen oppiminen
Projektioppiminen
Ryhmätyöskentely (yrityscase; asiakaskokemuksen kehittäminen ja johtaminen)
Ryhmäkeskustelut ja vertaisoppiminen

Ohjausta on saatavissa opintojaksolla seuraavasti:

Alustus ja ohjaus opintojakson teemoihin
Ohjaus ryhmätyöskentelyyn ja ryhmäkeskusteluihin
Ryhmäkohtainen palaute toimeksiantajalta sekä opettajalta
Vertaispalaute

Opiskeluusi opintojaksolla sisältyy laajahko ryhmätyö, itsenäistä työskentelyä sekä asiantuntijaluentoja. Opiskelussa tehdään yhteistyötä Jypin kanssa asiakaskokemuksen kehittämiseen sekä sen johtamiseen liittyen. Opintojakso tukee sellaista oppimiskulttuuria, missä opit yksilönä ja ryhmissä valmiutta viedä kehitystehtävä käytäntöön ja tavoitteellisesti päätökseen.

Lisätietoja

Opintojakso koostuu pääsääntöisesti luokkaopetuksesta, mutta siihen kuuluu myös itsenäistä opiskelua sekä ryhmätyöskentelyä ja ryhmäkeskusteluja. Katso opintojakson kontaktiopetuksen aikataulu opintojakson koodilla HL00CM27-3001 osoitteesta https://lukkarit.peppi.jamk.fi.

Edeltävä osaaminen: Markkinoinnin perusteet.

Avoimen opintoihin ilmoittautuminen edellyttää suomalaista henkilötunnusta.
Opintoihin hyväksyminen edellyttää vahvaa tunnistautumista.
Tee vahva tunnistautuminen suomi.fi-palvelussa tai HAKA-tunnuksilla ilmoittautuessasi opintoihin. Muussa tapauksessa tarvitset joko voimassa olevan passin tai sirullisen (ICAO 9303 E-MRTD-standardin mukaisen) EU-alueen henkilökortin. Tällöin ota yhteyttä help.jamk.fi kautta.
Huomaathan, ettet voi ilmoittautua avoimen amk:n opintoihin, jos sinulla on läsnäolevan tutkinto-opiskelijan opiskeluoikeus Jamkissa (ilmoittautuminen Pepissä).

Lue lisää ilmoittautumisesta ja opintomaksuista: https://www.jamk.fi/fi/hae-opiskelemaan/avoin-ammattikorkeakoulu/ilmoit…

Lisätietoja: [email protected]