jamk.fi

Työvälineitä kotityöpalvelun laadun arviointiin ja kehittämiseen

Tekijät: Eila Partanen ja Kaisa Sulasalmi

Julkaisun esittely

Kotityöpalvelulla ymmärretään ihmisen ja kodin normaalin arjen palveluja, joiden tuottamiseen ei tarvita terveydenhoidollista ammattitaitoa. Ostetuimpia palveluita kotiin ovat kodin ylläpitoon liittyvät palvelut sekä asiointi- ja auttamispalvelut. Muita käytettyjä palveluja ovat muun muassa ruokapalvelut sekä kodin huolto- ja pihanhoitopalvelut. Kotityöpalveluyritykset ovat useimmiten pieniä yrityksiä. Kotityöpalveluala on kasvava ja kehittyvä ala.
Koti palveluympäristönä on vaativa sen henkilökohtaisuuden vuoksi. Ei ole samantekevää kenet kotireviirilleen päästää. Kotityöpalvelussa toimivalta henkilöltä edellytetäänkin vahvaa ammattitaitoa toisen kodissa toimimiseen. Kuluttaja puolestaan tarvitsee kotityöpalvelun osto-osaamista, jotta hän saisi itselleen juuri tarpeitaan vastaavaa palvelua.

Tässä kirjassa avataan kotityöpalvelun laadun tekijöitä. Kirja on tarkoitettu kotityöpalveluyrittäjille ja -työntekijöille, alan opettajille ja opiskelijoille sekä kaikille, jotka käyttävät kotityöpalveluja tai suunnittelevat niiden käyttämistä.

Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 128
ISSN-L: 1456-2332
ISBN 978-951-830-210-3 (Painettu)
ISBN 978-951-830-211-0 (PDF)
Julkaisuvuosi: 2012
Laajuus: 48 s.

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.

Hankkeen verkkosivut