jamk.fi
toggle mainmenu toggle search

Miten yritys onnistuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median yritysmarkkinoinnissa

Tekijä: Jorma Kananen

jamkjulk2602019_kansi_L500px.jpg

Julkaisun esittely

Tämä oppikirja toimii digitaalisen yritysmarkkinoinnin eli teollisuusmarkkinoinnin oppaana. B2B-markkinoinnissa markkinoidaan yrityksille tuotantohyödykkeitä erotuksena kuluttajamarkkinoinnin kulutushyödykkeisiin.

Digi-B2B-markkinointi kytketään kirjassa yrityksen strategiseen suunnitteluun, josta johdetaan tavoitteet, strategiat ja asiakaspersoonat. Kirjassa käsitellään myös ostoputkea, ostopersoonan luomista, vaikuttaja- ja sisältömarkkinointia, joka on digimarkkinoinnin tärkein viestinnän väline. Sisältömarkkinoinnin tärkein muoto on blogi. Sähköpostimarkkinointi on edelleen voimissaan ja sosiaalisen median alustat puskevat myös yritysmarkkinointiin.

Kirja pyrkii antamaan käytännönläheisen kuvan digitaalisesta yritysmarkkinoinnista. Jokaisen luvun yhteydessä on mallipohjat, joiden avulla ko. luvun asiat voidaan viedä omaan yritystoimeen. Kirja lähtee siitä, että ”on kiva tietää” ei riitä, vasta tekemällä asioita oman toiminnan kautta saavutetaan paras lopputulos, joka takaa myös hyvän taloudellisen tuloksen.

Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 260
Koulutusyksikkö: Hallintoyksikkö
ISSN-L: 1456-2332
ISBN 978-951-830-518-0 (Painettu)
ISBN 978-951-830-519-7 (PDF)
Julkaisuvuosi: 2019
Laajuus: 180 s.

osta kirja verkkokaupasta

Jaa

Aiheeseen liittyvää

Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi

Kirjassa käsitellään digimarkkinointia ja sosiaalisen median markkinointia yrityksen liiketoiminnan kannalta. Lähestymistapa on käytännönläheinen ja kirja sisältää toiminnan suunnittelun ohjeita ja mallipohjia.