jamk.fi

Näkökulmia lähiruokatuottajien ja kaupan yhteistyöhön

Tekijä(t): Heidi Länsisalmi; Raili Mynttinen & Matti Härkönen (toim.)

Julkaisun esittely

Tässä julkaisussa esitetään näkökulmia keskisuomalaisten lähiruokatuottajien ja Keskimaan päivittäistavarakauppaketjun yhteistyöhön Aitoja Makuja Keski-Suomesta -kampanjan aikana. Kampanja keräsi yhteen kaupan edustajat ja yksitoista maakunnallista elintarviketuottajaa. Vuoden kestäneen kampanjan aikana he pureutuivat yhteistyön suurimpiin ongelmakohtiin, kuten logistiikkaan ja markkinointiin. Kampanjan aikana luotiin pohja yhteistyömallille, jota voidaan laajentaa tulevaisuudessa myös muualle Suomeen.

Tässä julkaisussa keskitytään lähiruokaan ja maakunnallisiin tuotteisiin sekä päivittäistavarakaupan ja elintarviketuottajien yhteistyöhön. Näkökulmansa aiheeseen antavat Keskimaan edustajat, lähiruuan tuottajat, kuluttajat sekä Aitoja Makuja Keski-Suomesta -kampanjan edustajat.

Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 61
Koulutusyksikkö: Matkailu-, ravitsemis- ja talousala
ISSN: 1456-2332
ISBN: 951-830-085-2 (Painettu)
Julkaisuvuosi: 2006
Laajuus: 65s.

Loppuunmyyty