jamk.fi

Liiketalouden tutkinto-ohjelmassa voit ensimmäisen vuoden jälkeen suuntautua kärkiopintoihin. Voit valita seitsemästä kärkikokonaisuudesta tai valita vapaasti itsellesi sopivia opintojaksoja opintotarjonnastamme. Kärkiopinnot koostuvat opintojaksoista (20-40 op), harjoittelusta ja opinnäytetyöstä.

Brändin rakentajaksi?

Brändin rakentaminen on strategisesti yhä tärkeämpää ja se on aina koko organisaation asia. Yhä useammassa työtehtävässä tarvitaan brändin rakentamisen taitoja ja yritykset tarjoavat uusia tehtävänimikkeitä siihen liittyen. Tutustu brändiosaajan kärjessä yritysten kanssa yhdessä siihen, kuinka toimialan tulevaisuutta luodaan ja mitä haasteita hyvän brändin rakentamiseen sisältyy!

Syvälle brändin ytimeen

Brändi rakentuu asiakkaiden mielissä, joten syvällinen asiakasymmärrys on brändipääoman rakentumisen ydin. Brändiä tulee rakentaa ja johtaa tähän ymmärrykseen perustuen erottautuen rohkeasti kilpailusta. Yritysmaailma tarjoaa runsaasti muiden mielenkiintoisten brändin rakentamiseen ja johtamiseen liittyvien työurien ohella uusia, mielenkiintoisia tehtäviä erityisesti asiakasymmärryksen hallintaan ja digitaaliseen markkinointiin liittyen.

Brändiosaajan kärjessä opiskelija tutustuu brändin strategiseen suunnitteluun, kehittämiseen ja johtamiseen tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa. Opintojen myötä opiskelijat toteuttavat aitoja yritysten kehittämisprojekteja päässen näin syvälle valitun brändin ytimeen. Harjoittelussa ja opinnäytetyössä jatketaan mahdollisuuksien mukaan projektien kautta tutuksi tulleen brändin kehittämistä. 

Brändin strategista suunnittelua, markkinointiviestintää ja brändin johtamista

Lukujärjestyksestäsi löytyy opintojaksoja liittyen brändin

  • strategiseen suunnitteluun (asiakasymmärrys, brändistrategiat)
  • markkinointiviestintään ja digitaaliseen markkinointiin
  • brändin ja markkinoinnin johtamiseen.

Saat valmiuksia toimia useissa erilaisissa markkinoinnin tehtävissä. Valmistuneet voivat työllistyä esimerkiksi markkinointijohtajaksi, -päälliköksi, -suunnittelijaksi tai -assistentiksi, tuote- tai tuoteryhmäpäälliköksi, markkinointitutkijaksi, yhteyspäälliköksi tai digitaalisen markkinoinnin asiantuntija- ja johtotehtäviin.  

Brändiopiskelijat yhteistyössä Makua Foodsin kanssa

JAMKin liiketalouden brändikärjen tradenomiopiskelijat pääsevät oppimaan brändin rakennukseen ja markkinointiin liittyviä asioita yhteistyössä Makua Foodsin kanssa.

”Meillä on tavoitteena saada opiskelijayhteistyöstä luovia ideoita vaikkapa uusien tuotteiden, pakkausuudistusten ja markkinoinnin merkeissä, mutta myös hankkia uutta tutkimustietoa. Opiskelijat ovat tehneet mm. brändianalyysia ja kilpailuanalyysia”, kertoo Makua Foods Oy:n Brand Manager Inkeri Pihlajisto.

"Minua innostaa opiskelijoiden virkistävän erilainen tapa katsoa tuotteita ja brändiä ja oikeastaan koko kaupan alaa", jatkaa Pihlajisto.

Voit katsoa videon myös täältä »

Tutustu uusimpiin blogikirjoituksiin!

JAMKin tradenomi-opiskelijat julkaisevat eri aihealueittain blogi-kirjoituksia, käyhän lukemassa! Blogin kaikki kirjoitukset löydät tästä linkistä!

6.9.2018 5:25

Viimeinen silaus brändiopintoihin Länsimetron kyydissä

Upeiden kesäkelien ohella omavalintaisista projektiopinnoista nautimme myös me, brändikärjen opiskelijat Kaisa, Sara, Anette ja Toni. Projek...
8.5.2018 13:45

Ravintolamaailmasta osaamisen kehittäjäksi taloushallinnon alalle

Haastattelimme tätä blogipostausta varten Dextili Oy:n kehityspäällikkö Kati Arkilahtea. Päätimme haastatella häntä, sillä teimme kyseiselle...
30.4.2018 5:54

Digitaaliset työkalut myyjän tukena

Digitalisaatio on myyntityössä kuuma puheenaihe tällä hetkellä. Isäni on toiminut myynnin tehtävissä jo vuosikymmeniä, ja olen itse nähnyt v...
Näytä lisää

Lisätietoja

Välimäki Nina

Lehtori, Senior Lecturer
Liiketalous, Business Administration
Liiketoiminta, School of Business
+358400650781