jamk.fi

Liiketalouden tutkinto-ohjelmassa voit ensimmäisen vuoden jälkeen suuntautua kärkiopintoihin. Voit valita seitsemästä kärkikokonaisuudesta tai valita vapaasti itsellesi sopivia opintojaksoja opintotarjonnastamme. Kärkiopinnot koostuvat opintojaksoista (20-40 op), harjoittelusta ja opinnäytetyöstä.

Myynnin osaaja

Myynnin osaajan opinnot koostuvat myynnin, asiakkuuksien, asiakaspalvelun ja myynnin johtamisen osa-alueista ja kattavat myynnin sekä B-to-B että B-to-C –markkinoilla.

Opiskelijoille laaditaan markkinoinnin opintoihin painottuva henkilökohtainen opintosuunnitelma(HOPS). Kaikki kuitenkin suorittavat yhteiset pakolliset opinnot.

Pakolliset opinnot 24 op

  • myyntityön osaaminen 5op
  • myynnin johtaminen 5op
  • asiakaskokemusjohtaminen 4op
  • myynnin osaajaksi 10 op

Myynnin osaajaksi -opintojakso toteutetaan osin opiskelijoiden omien kiinnostuksen kohteiden mukaan. Vuonna 2016 opiskelijat valitsivat mm: myyntipsykologian, sähköisen markkinoinnin, messutyöskentelyn ja asiakaskontaktoinnin. 

Valinnaiset opinnot

Pakollisten opintojaksojen lisäksi tulee valita muitakin markkinoinnin opintoja. Suositeltavia ovat 

  • tuotteistaminen
  • verkkokauppa
  • markkinointiviestintä
  • markkinoinnin juridiikka
  • Digital Marketing
  • kieliopinnot (esim. Kundservice på svenska ja Business English)
  • esimiestyön vuorovaikutustaidot.

Lisäksi opiskelijoiden on mahdollista saada hyväksyttyä projektiopintoina esimerkiksi ulkopuolisia koulutuksia ja erilaisia kärjen puitteissa tehtyjä yritysvierailuja. 

Syksyllä 2016 opiskelijat osallistuivat Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten, MMA:n järjestämään koulutustapahtumaan Turussa. 

Lue myyntikärjen blogikirjoituksia

Harjoittelu ja opinnäytetyö

Myynnin opiskelijat suorittavat harjoittelunsa (30 op) myynnin ja markkinoinnin tehtävissä. Opinnäytetyö pyritään tekemään mahdollisuuksien mukaan myynnin ja markkinoinnin alueelta. 

Yhteistyöyrityksinä ovat toimineet mm. Nordea, Keski-Suomen Osuuspankki, Keskisuomalainen, Canon, Jyväskylä Energia, Erätukku ja Stadium.

Myynnin osaajille Value Selling -kilpailu

Myynnin opiskelijat saavat osallistua Value Selling -myyntikilpailuun, josta kaksi parasta pääsee valtakunnalliseen Best Seller -kisaan. Value Selling -myyntikilpailu pidetään 22.3.2018. 

Siirry kilpailun sivulle

Könönen Päivi

Lehtori, Senior Lecturer
Liiketalous, Business Administration
Liiketoiminta, School of Business
+358 50 381 0488