jamk.fi

Miten yritykset voivat saavuttaa tuloksia digimarkkinoinnilla ja sosiaalisella medialla

Tekijä(t): Jorma Kananen

Julkaisun esittely

Tämä kirja toimii digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median oppaana yrityksille ja opiskelijoille, jotka haluavat saada käsityksen siitä, miten digimarkkinointia ja sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää liiketoiminnassa ja miten se kytketään osaksi liiketoimintasuunnitelmaa.

Ei riitä, että yrityksellä on verkkosivut, Facebook-, LinkedIn-, Twitter- ja blogisivut, sillä kaikkien alustojen tulee toimia suunnitelmallisesti ja niin, että ne tukevat liiketoimintaa. Sosiaalinen media ja blogit toimivat tänä päivänä asiakasajureina, joiden merkitys verkkoliikenteen ohjaajana tuloksellisessa liiketoiminnassa on ratkaiseva.

Kirjan alkuosassa käsitellään Internet-strategian kytkemistä liiketoimintasuunnitelmaan ja SoMen organisointia yrityksessä. Kirjassa tuodaan esille verkkosivujen suunnittelun perusteet ja se, miten oikeita asiakkaita saadaan verkkosivuille. Sivujen optimointi, optimoinnin lähtökohdat ja menetelmät ovat pakollisia toimenpiteitä tulokselliseen toimintaan pyrittäessä. Kirjan loppuosassa käsitellään Facebookia, YouTubea, LinkedIniä ja blogeja sekä niiden hyödyntämistä liiketoiminnassa.

Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 149
Koulutusyksikkö: Liiketoiminta ja palvelut -yksikkö
ISSN: 1456-2332
ISBN 978-951-830-267-7 (Painettu)
ISBN 978-951-830-268-4 (PDF)
Laajuus: 173 s.