jamk.fi

Julkaisut tekevät tunnetuksi Jyväskylän ammattikorkeakoulun laajaa ja monialaista opetus-, tutkimus- ja kehittämistyötä. Julkaisujen kirjoittajina on asiantuntijoidemme lisäksi yhteistyökumppaneita ja opiskelijoita. 

Hakijatutkimus 2017

Tässä tutkimuksessa selvitetään vuonna 2017 Jyväskylän ammattikorkeakouluun (JAMK) hakeneiden opiskelijoiden mielikuvia korkeakoulusta. Vastaava tutkimus on toteutettu myös vuosina 2013, 2014, 2015 ja 2016, mikä mahdollistaa tulosten vertailun aikaisempiin vuosiin ja mahdollisten muutostrendien arvioinnin.

Pelillisyys ja uudet teknologiat musiikin oppimisessa

Tässä julkaisussa lähestytään musiikin pedagogiikan, uuden teknologian sekä pelillisyyden ja pelillistämisen teemoja eri näkökulmista käsin.

Laadullinen tutkimus pro graduna ja opinnäytetyönä

Kirja on tarkoitettu korkeakoulujen laadullisen opinnäytetyön kirjoittajille. Oppikirja on kirjoitettu käytännönläheisesti, se etenee opinnäytetyön rakenteen mukaisesti ja siinä on runsaasti käytännön esimerkkejä ja harjoituksia.

Opiskeluhyvinvointityö ja opintopsykologinen ohjaus Jyväskylän ammattikorkeakoulussa

Tässä julkaisussa esitellään opiskeluhyvinvointityön organisoitumista korkeakouluympäristössä. Pohjana tarkastelulle on To Care, To Dare, To Share (CDS) -hankkeessa (2009–2011) tehty selvitystyö opiskeluhyvinvointityön toimintamalleista suomalaisissa ammattikorkeakouluissa.

Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona

Tässä kirjassa käsiteellään kehittämistutkimuksen eri muotoja opinnäytetöinä tai pro graduina. Interventionistisilla tutkimuksilla tarkoitetaan konstruktivistista, toiminta- ja kehittämistutkimusta.

Eurooppalaisia ohjauskäytäntöjä oppimassa

Tässä julkaisussa kerrotaan Academia-ohjaajien liikkuvuusverkostohankkeen puitteissa järjestetyistä ohjausalan opintovierailuista. Julkaisu kokoaa yhteen ohjauskäytäntöjä ja osallistujien kokemuksia Iso-Britanniasta, Latviasta, Luxemburgista, Ranskasta, Sloveniasta ja Tanskasta.

Koulutuksen kehittämisen katsaus 2016

Tässä julkaisussa avataan opettajan roolin muutosta digitalisoituvassa toimintaympäristössä ja monimuotokoulutuksen tuomia pedagogisia haasteita, joiden ratkaisemisessa pedagentit ovat toimineet mentoreina ja valmentajina vuoden 2016 aikana.

Hakijatutkimus 2016

Tässä tutkimuksessa selvitetään vuonna 2016 Jyväskylän ammattikorkeakouluun (Jamk) hakeneiden opiskelijoiden mielikuvia korkeakoulusta. Vuonna 2016 tutkimukseen vastasi 1167 hakijaa, mikä tarkoittaa 20 %:n vastausprosenttia (5955).

Olisinpa hoksannut lukea ääneen!

Tässä kirjassa kuvataan, miten lukivaikeus ilmeni apua hakeneilla aikuisilla ja mikä heitä auttoi, ei vain selviytymään, mutta myös menestymään opiskelussa ja työelämässä. Tuen tarjoamisen ytimenä on ollut ohjattavien omien henkilökohtaisten vahvuuksien löytäminen ja niiden tehokas hyödyntäminen oppimisen tukemisessa.

JAMKin julkaisut sarjoittain

Yhteyshenkilöt

Räisänen Hanna

Julkaisukoordinaattori, Publications Coordinator
Kirjasto, Library
Hallinto, Administration
+358408650801
Näytä lisää

Salminen Pekka

Graafinen suunnittelija, Graphic Designer
Kirjasto, Library
Hallinto, Administration
+358405946327
Näytä lisää
Tutkinnot:
FM