Ajankohtaista
Tässä tulevat digityypit! FUDIX-hankkeen kartoitusraportti
FUDIX-hankkeen tavoitteena on uudistaa ja kehittää digimarkkinoinnin opetusta sekä kuvata markkinoinnin oppimisympäristö, joka mahdollistaa markkinoinnin käytännön taitojen opettamisen ja oppimisen.
Oppimisympäristön tavoitteena on tukea opiskelijoiden markkinointitaitojen kehittymistä, mutta yhtä lailla myös mahdollistaa verkostoituminen keskisuomalaisten yritysten kanssa ja siten tukea opiskelijoiden yleisten työelämätaitojen kehittymistä. Tarkoituksena ei siis ole kehittää pelkästään verkossa toimivaa kohtaamispaikkaa tai portaalia, vaan kuvata sellaisia tapoja, joilla markkinoinnin opettamista ja oppimista voidaan tukea.
Oppimisympäristön kehittämisen pohjaksi laadittu, juuri valmistunut kartoitusraportti kokoaa yhteen mm. digimarkkinoinnin osaamisvaatimuksia, innovatiivisia opetusmenetelmiä meillä ja Euroopassa ja siinä analysoidaan myös opiskelijoiden oppimiskokemuksia ja palautteita.
Digityypit-tapahtuman 16.5.2022 kooste katsottavissa, kartoitusraportti julkaistaan syksyllä
Toisin kuin alustavasti on puhuttu, Fudix-projektin Digityypit-kartoitusraportti julkaistaan vasta syksyllä 2022. Oheisesta videosta voit nähdä vilauksen kartoituksen annista.
Digityypit-tapahtuman kooste
Myynti ja digitalisaatio -workshopin 21.3.2022 tallenteet katsottavissa
Workshopissa kuultiin puheenvuorot Vincit Commercen myyntijohtaja Tatu Könöseltä ja Balentorin kehitysasiantuntija Markus Söderströmiltä.
Tatu Könösen esitys
Markus Söderströmin esitys
Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä – influensserin ja brändin yhteinen sävel -tapahtuman 18.11.2021 tallenteet on nyt julkaistu
Tutustu oheisilta videoilta, millaisia vaikuttajamarkkinoinnin kokemuksia ja oppeja tapahtumassa jakoivat Foodinin luova johtaja, yrittäjä Maria Jalkanen sekä somemarkkinoinnin asiantuntija ja pioneeri, ”Ex-Lämpöpumppumies” Matti Perkkiö.
Maria Jalkasen esitys
Matti Perkkiön esitys
Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä – influensserin ja brändin yhteinen sävel 18.11.2021
Tule mukaan vaikuttajamarkkinointitapahtumaan oppimaan, keskustelemaan sekä verkostoitumaan pk-yritysten edustajien, markkinoinnin alan opiskelijoiden ja opettajien kanssa!
Tapahtuma järjestetään hybriditapahtumana Jyväskylän ammattikorkeakoululla, Rajakadun kampuksella (Rajakatu 35) torstaina 18.11.2021 klo 12.30-14.45 sekä Teamsissa.
Paikkana on Valjakka-auditorio, jonne voimme kutsua enintään 80 henkilöä. Jos haluat osallistua etänä, niin saat ilmoittautuessasi kalenterikutsun Teams-tapahtumaan.
Tapahtumassa vaikuttajamarkkinoinnin kokemuksistaan ja opeistaan kertovat Foodinin luova johtaja, yrittäjä Maria Jalkanen sekä somemarkkinoinnin asiantuntija ja pioneeri, ”Ex-Lämpöpumppumies” Matti Perkkiö.
Vaikuttajamarkkinointi on päivän sana ja vakiintunut tärkeäksi osaksi markkinointipalettia. Yhä monipuolistuvalla somevaikuttajien joukolla on omat uskolliset seuraajansa omissa kanavissaan. Vaikuttajien suosituksia kuunnellaan tarkoin, ja heidän vaikutusvaltansa on merkittävä.
Millaisia kokemuksia ja näkemyksiä pitkään vaikuttajamarkkinointia tehneellä Foodinilla on yhteistyöstä erilaisten vaikuttajien kanssa? Millaisia tuloksia yhteistyöllä on saatu aikaan? Mitä on opittu kantapään kautta? Maria Jalkanen, vaikuttaja itsekin, kertoo näkemyksistään ja opeistaan Foodinin kasvutarinan luotsaajana ja johtajana.
Päivän toinen puhuja on Matti Perkkiö, aktiivinen somevaikuttaja, joka on toiminut pitkään markkinoinnin, social sellingin ja digitalisaation sanansaattajana. Perkkiö on uuden etsijä, väsymätön pilotoija, joka kokeilee ja testaa jatkuvasti uudenlaisia tapoja, teknologioita ja kanavia pysyäkseen askelen edellä. Hän kertoo puheenvuorossa vaikuttajamarkkinoinnin tuomista tuloksista. Kuinka pysyä kehityksen kärjessä ja mistä ammentaa oppia uusiin kokeiluihin?
Koulutustapahtuma ja kohtaamispaikka vaikuttajamarkkinoinnista alan opiskelijoille, opettajille ja pk-yritysten markkinointi-ihmisille. Tapahtuman järjestää Jyväskylän ammattikorkeakoulun Future Digiexperts -projekti.
Ohjelma:
12.30-12.40 Vaikuttajamarkkinointi-tapahtuman alkusanat ja puhujien esittely
12.40 -13.20 Luova johtaja Maria Jalkanen: Foodinin kokemuksia yhteistyöstä somevaikuttajien kanssa + keskustelutuokio
13.20-14.00 Markkinointijohtaja, somevaikuttaja Matti Perkkiö: Kuinka oppia uutta ja pysyä huipulla nopeasti muuttuvassa somemarkkinoinnin kentässä? + keskustelutuokio
14.00-14.45 Vaikuttajamarkkinointiaiheinen workshop-tehtävä Valjakka-auditoriossa, mukana Matti Perkkiö (keskustelua, verkostoitumista ja tutustumista)
Lämpimästi tervetuloa!
Kuvat: Foodin ja Digitrainer
Toivotamme yhteistyökumppanimme projektin etäaloitustapahtumaan 8.6.2021 Teamsissa
Tule mukaan kuulemaan, kuinka FUDIX-projekti uudistaa digimarkkinoinnin opetusta lähivuosina. Aloitustapahtumassa JAMK:in asiantuntijat esittäytyvät ja kertovat FUDIX-projektin tavoitteista, suunnitelmasta sekä alustavasta aikataulusta.
Erityisesti haluamme kuulla yritys- ja oppilaitosverkostomme edustajien ajatuksia digimarkkinoinnin osaamistarpeista. Millaista digimarkkinoinnin osaamista yrityksessänne tarvitaan tällä hetkellä? Entä tulevaisuudessa? Millaisia toiveita ja odotuksia teillä on FUDIX-projektiin liittyen?
Yhteistyöverkostomme on meille kullan arvoinen kehitystyössä. Tehdään FUDIX-projektista yhdessä innostava ja vaikuttava hanke.
Aika: ti 8.6.2021 klo 12.30-14.00
Tapahtumapaikka: Teams