Tutustu tiimiimme

Game Track -projektin taustalla toimii nelihenkinen asiantuntijatiimi, jolla on vahvaa pelialaan liittyvää TKI- ja substanssiosaamista sekä kokemusta pelinkehityksen, yrittäjyden, ekosysteemitoiminnan ja viestinnän teemoista myös käytännössä. Tehtävämme hankkeessa on tukea osallistujien osaamista ja ymmärrystä pelialan yrittäjyyteen liittyen. Tavoitteemme on kirkastaa ja viitoittaa pelialalle johtavia työpolkuja, vahvistaa paikallista ekosysteemiä ja luoda uusia mahdollisuuksia niin opiskelijoille, yrityksille kuin alueen toimijoillekin.

Hanna "Habahau" Hauvala

Projektipäällikkö, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Olen suunnitellut ja toteuttanut alueellisia sekä kansainvälisiä hankkeita pelialan koulutuksen, liiketoiminnan ja ekosysteemitoiminnan teemoissa vuodesta 2015 alkaen. Lisäksi olen liidannut viimeiset kuusi vuotta Jamkin pelialan koulutuksen sekä ”peliteknologiat ja e-urheilu” -substanssiosaamisen asiantuntijatiimejä Jamkin tavoitteisiin vastaten. Olen myös ollut käynnistämässä Digi & Game Centerin toimintaa, jonka tarkoituksena on toimia Keski-Suomen pelialan osaamisen ja kasvun keskuksena. Toimin muutenkin monialaisesti eri osaamisverkostoissa etsien niistä yhtymäpintoja sekä mahdollisuuksia pelialan kehittämiseen.

Suosikkivideopelini on legendaarinen Super Mario, jonka kanssa olen lähes saman ikäinen! Vapaa-ajalla minut löytää usein golf- tai säbäkentiltä.

Projektipäällikkönä vastaan hankkeen toimenpiteiden ja tavoitteiden toteutumisesta sekä resursseista annetussa aikataulussa. Organisoin hankkeen tiimin toimintaa sekä varmistan, että niin henksutiimillä kuin myös osallistujilla on tiedossa, mitä heiltä odotetaan projektin aikana. Minulle on ennen kaikkea tärkeää, että kaikki kokevat hankkeeseen osallistumisen merkitykselliseksi ja voivat hyvin myös yksilöinä. Minulta voit myös kysyä hankkeeseen liittyen, mitä vain milloin vain. 

Jere "Fumikomi" Lamberg

Asiantuntija, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Olen pelannut videopelejä pienestä asti, mutta historiani pelialalla alkaa 2000-luvun alusta, Operation Flashpoint: Resistance -pelin modaamisella. Asioita alkoi tapahtumaan suuremmin, kun aloitin tietojenkäsittelyn opinnot Jamkissa vuonna 2014. Painotin opintojani pelialan sisältöihin, ja olin mukana useamassa opiskelijapeliprojektissa. Opintojen loppuvaiheessa olin myös osana tiimiä, joka kehitti selainpelin erääseen Jamkin hankkeeseen. Valmistuttuani vuonna 2020 työskentelin Unity-kehittäjänä terveysteknologia-startupissa, ja vuonna 2022 perustin oman pelialan toiminimiyrityksen.

Aloitin opettamisen Jamkissa syksyllä 2021. Opettamiani sisältöjä olivat muun muassa peliohjelmointi ja Unity-kehitys, pelitestaus, sekä projektinhallinta. Opetussisältöihin liittyi myös paljon muuta, mutta hiljalleen hivutin itseäni kohti pelialaa. Kesällä 2023 vaihdoin opettajuuden asiantuntijuuteen, jonka jälkeen olen kyennyt käyttämään enemmän aikaa pelialan ja -teknologioiden parissa.

Yksi maailman vaikeimmista kysymyksistä on, kun minulta kysytään lempparipeliäni. Tällä hetkellä mieleen tulee Final Fantasy VII tai BioWaren Neverwinter Nights vuodelta 2002.

Oma roolini GT-coachina on enimmäkseen mentoroida ja tukea uusia pelialan ammattilaisia ja yrityksiä. Näiden lisäksi toimin jollain tasolla päivittäisten asioiden koordinaattorina, mutta Game Track -asiantuntijatiimissä pyrimme tekemään hommia ja päätöksiä lähtökohtaisesti yhdessä. Oma erikoisosaamiseni on enemmänkin projektinhallinnan puolella, vaikkakin minulla on myös taustaa pelisuunnittelussa ja -ohjelmoinnissa.

Risto "Delessar" Koskenkorva

Asiantuntija, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Olen monessakin sopassa keitetty, monialaisesti osaava pelialan veteraani ja introvertihkö nörtti. Minulla on laaja kokemus peliprojektien johtamisesta, peliteknologioista sekä yrittäjyyden myrskyistä vuodesta 2003 asti. Intohimoni on toimia mentorina ja auttaa muita välttämään pelialan karikoita, joihin olen kumppaneineni törmännyt. Aarteisiini eli saavutuksiini sisältyvät kerrytetty kokemus, ammattitaito, Suomen pelialan toimijoiden auttaminen kasvamaan, muutama keskeytetty yritys, suurehko vapaaehtoisprojekti, merkittävä määrä opiskelijoideni Steam-julkaisuja sekä iso määrä valmistuneita alalle.

Vapaa-ajallani minut saattaa löytää kuorolaulamasta sinfoniaorkesterin kanssa, salilta kuntoilemasta, kavereiden kanssa rooli- tai lautapelejä pelaamasta, Mensan tapaamisista, tai ihan vain kotiteatterin ja Steam Deckin ääreltä. Lempipelini on kulttimaineeseenkin noussut Fallout 2.

GT-Coachina tulen olemaan uusien pelialan firmojen sekä tulevien ammattilaisten tukena ja turvana mielenkiintoisen sekä haasteellisen alkutaipaleen aikana. Pidän kollegoideni kanssa parhaani mukaan huolta hankkeen osallistujien tulevaisuudennäkymien parantamisesta. Jos haluat kuulla mielenkiintoisista seikkailuistani pelialan tyrskyissä, niin sinun tarvitsee vain kysyä.

Iina "Dahliacadavre" Kolari

Viestinnän asiantuntija, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Olen elämäntapanörtti sekä viestinnän moniosaaja, joka on työskennellyt Jyväskylän ammattikorkeakoulussa peliteknologioiden ja e-urheilun parissa pian neljän vuoden ajan. Arjessani viestijänä kuvaan, editoin, kuvitan, kirjoitan, sometan ja julkaisen. Nautin myös tarinoiden kirjoittamisesta, brändäämisestä, konseptoinnista ja muista laaja-alaisista viestinnän projekteista, joissa pääsen hyödyntämään taitojani ja oppimaan uutta. Olen myös mentoroinut Jamkin pelialan opiskelijoiden someprojekteja ja toisinaan minut löytää myös pakohuoneiden maailmasta tarjoamasta ihmisille tosielämän pelielämyksiä.

Videopelit kuuluvat töiden ohella myös vapaa-aikaani − suosikkejani ovat Borderlands, Fallout, Portal sekä 90-luvun nuoruusnostalgiaa huokuvat tasohyppelypelit. Kotitoimistossani hääräilee usein maakilpikonnia.

Projektiviestijänä pyrin huolehtimaan siitä, että Game Track -ohjelma näkyy ja kuuluu kauas, luoden yleisölle ja kohderyhmille positiivisen ja erottuvan muistijäljen. Minulle on tärkeää tuoda esiin paikallista osaamista ja sitä, mitä Digi & Game Centerin seinien sisäpuolella tapahtuu hankkeen aikana. Mikäli tiimit tarvitsevat neuvoja esimerkiksi uuden yrityksen tai tuotteen brändi-ilmeen ja visualisoinnin kanssa, autan enemmän kuin mielelläni!

Ota yhteyttä

Game Track -hanketiimimme jäsenet saa kiinni sähköpostitse osoitteesta [email protected]. Vastaamme mielellämme projektiamme koskeviin lisäkysymyksiin tai haastattelupyyntöihin - ota rohkeasti yhteyttä!